Kampanie Adwords – jak promować produkt w sieci?

Kampanie Adwords – jak promować produkt w sieci?

Promocja produktu w Internecie to coraz bardziej opłacalna inwestycja, na co wpływ mają zmieniające się sposoby robienia zakupów. Jeszcze niedawno w sieci poszukiwano głównie ciekawostek, a produkty oglądano w sklepach stacjonarnych, korzystając z porad sprzedawców i porównując dany artykuł z konkurencją, leżącą na półce obok.

Artykuł powstał przy nieocenionej pomocy firmy AdWordsgroup.pl

Obecnie znaczna część aktywności przenosi się do świata wirtualnego, w którym działa wiele porównywarek cenowych czy portali z opiniami użytkowników. Jak odnaleźć się w tej rzeczywistości i odnieść sukces?

Sieć reklamowa Google jako źródło pozyskiwania klientów

Szeroki zasięg sieci reklamowej powoduje, że jest ona bardzo atrakcyjnym narzędziem, ułatwiającym dotarcie do klienta. Możliwość manipulacji szczegółowymi parametrami jest źródłem bardzo wysokiego prawdopodobieństwa, że na firmową stronę trafią dokładnie ci ludzie, którzy stanowią wymarzoną grupę docelową.

Mnogość dostępnych form reklamy i samodzielny wybór, gdzie i komu mają się one wyświetlać, powodują że coraz więcej firm korzysta z dobrodziejstw sieci reklamowej Google. Jest ona dodatkowo wsparta kilkoma innymi udogodnieniami, jak np. remarketing.

Jak działa dynamiczny remarketing?

Wielu klientów uważa (i trudno odmówić im w tym racji), że może dowolnie przebierać w dostępnych propozycjach, ponieważ oferta rynkowa jest bardzo szeroka. Oczekują oni starania się o ich względy i stałej gotowości do transakcji ze strony sprzedającego. Prowadząc biznes można uzyskać taki efekt, stosując remarketing dynamiczny Google.

Reklamowane treści wyświetlą się tym użytkownikom, którzy już poszukiwali informacji na dany temat. Stała obecność oferty przedsiębiorstwa podczas przeglądania zasobów internetu wywołuje u danej osoby pewien dysonans – ma ona styczność z danym produktem bardzo często i zaczyna się zastanawiać „właściwie, to dlaczego jeszcze tego artykułu nie zamówiłem?”. Ze względu na opisywaną prawidłowość, warto skorzystać z remarketingu i dotrzeć do specyficznej, często pomijanej przez konkurencję, grupy klientów.

Jak kampania produktowa pomaga w osiągnięciu celu?

Posiadanie sklepu internetowego niesie z sobą szereg zalet, jednak funkcjonowanie jedynie poprzez stronę internetową nie przynosi już oczekiwanych efektów. Prawdziwy sukces odnoszą ci, którzy śledzą aktualne trendy i korzystają z nowych narzędzi. Kampanie produktowe są jednym z nich. Pozwalają one na zwiększenie klikalności, m.in. poprzez pokazanie większej liczby cech produktu w oknie wyszukiwania.

Klient, widząc zdjęcie, cenę, nazwę sklepu i tytuł, jest bardziej skłonny odwiedzić witrynę. Odrzuci on jednak oferty, które są dla niego zbyt drogie, co dodatkowo poprawi konwersję. Duże możliwości pojawiają się również w zakresie ustalania grupy docelowej.

Kierować można ofertę do konkretnych użytkowników, dzięki czemu unika się wielu przypadkowych odwiedzin na stronie, generujących co prawda duży ruch, ale nie przekładających się na satysfakcjonującą konwersję.

Widoczność w kampanii produktowej

Narzędzie to zapewnia duży zasięg, a reklamy pojawiają się na witrynach licznych partnerów w Google i YouTube. Dopasowanie treści do tematyki serwisu jest źródłem wartościowych kliknięć, ponieważ niweluje się dzięki temu ryzyko wyświetlania reklam w nieodpowiednich miejscach. Prowadząc kampanię, można też samodzielnie, ręcznie usuwać witryny, które – w ocenie sprzedawcy – nie przyczynią się do odwiedzin wartościowych i konkretnych klientów.

W tego typu kampanii można też grupować produkty i poświęcać więcej środków np. na promowanie swoich bestsellerów. Warto zapoznać się dokładnie z możliwościami, jakie daje opisywane narzędzie, a także zastosować remarketing dynamiczny.

Obecnie, przy dużej konkurencji, nie sposób pomijać roli, jaką odgrywa skuteczna reklama i nieustanny wysiłek w docieraniu do coraz to nowszych klientów. Nie wolno przy tym jednak zapominać o tych, którzy „dojrzewają” do decyzji zakupowej i niebawem będą gotowi do złożenia zamówienia. W innym wypadku to konkurencja zajmie się takim klientem.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij