Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej

Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej?

Prowadzisz własny biznes lub chcesz, aby Twoja działalność w internecie nabrała rozpędu? To, o co najeżałoby w pierwszej kolejności zadbać, to zwiększenie ruchu na stronie. A co można zrobić, by ten cel osiągnąć? Podpowiadamy.

Audyt SEO i pozycjonowanie stron www

Wszyscy wokół mówią tylko o pozycjonowaniu stron, a Ty właściwie nie wiesz, na czym to polega? No cóż, w takim razie musisz szybko uzupełnić luki w wiedzy, ponieważ to jest Twoja odpowiedź na to, jak wygenerować ruch na stronie.

Działania z zakresu pozycjonowania stron w Google prowadzą do tego, żeby witryna zaczęła pojawiać jak najwyżej w wynikach wyszukiwania na wybrane, kluczowe dla niej frazy. Podczas audytu specjaliści SEO sprawdzają, czy twoja strona, sklep internetowy jest „przyjazny” dla wyszukiwarek. Co to oznacza? Jaka jest szybkość ładowania, czy na stronie znajdują się odpowiednie słowa kluczowe, a także jak uzupełnione zostały meta tagi lub dane strukturalne. To oczywiście tylko kropla w morzu potrzeb, ponieważ do tego dochodzą kwestie bardziej techniczne.

Musisz też wiedzieć, że nieco inaczej pozycjonuje się e-sklep, a inaczej tradycyjną stronę firmową. Pozycjonowanie sklepu to nie tylko prace poza sklepem, ale także ze skryptem sklepu, ważne są właściwe opisy kategorii czy konkretnych produktów, które również wpływają na widoczność twojej witryny w sieci. Na pozycjonowanie składa się bardzo wiele działań, które na początku mogą być dla ciebie kompletnie niezrozumiałe. Jak sobie z tym poradzić? Nie martw się – ruch na stronie internetowej pomoże zwiększyć doświadczona agencja SEO, takich firm na rynku nie brakuje. Czasami okazuje się, że poprawa jakości treści w witrynie sprawia, że przybywa Ci odwiedzających. Ale nie możesz na tym oczywiście poprzestać.

User experience

Gdy Twoja witryna ma głównie charakter informacyjny, stanowi wizytówkę biznesu prowadzonego w sposób tradycyjny, to zwykle jest ona bardzo prosta, nieprzeładowana. Oprócz kilku zakładek omawiających rodzaj oferowanych usług/produktów oraz danych kontaktowych nic więcej się na niej nie znajduje.

Ale jeśli Twój biznes ma charakter wyłącznie internetowy, np. prowadzisz sklep online lub sprzedajesz w ten sposób aplikacje, oprogramowanie, to jedną z najważniejszych rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę, to user experience. Co to jest? To całokształt wrażeń doświadczanych przez osoby korzystające z Twojej witryny.

Strona powinna być użyteczna, intuicyjna, posiadać odpowiednią nawigację. Odwiedzający ją użytkownicy nie powinny się domyślać, gdzie znaleźć potrzebne im informacje. Gdy jest inaczej, wtedy często występuje duży współczynnik odrzuceń. Więc nawet jeśli obserwujesz wzrastający ruch, to może okazać się, że jest on bezwartościowy, ponieważ odwiedzający szybko „uciekają” z Twojej strony.

Social media i współpraca z influencerami

O tym, że warto posiadać konta firmowe w najważniejszych serwisach społecznościowych już raczej nie trzeba nikogo przekonywać. Ale nie mogą mieć one formy wyłącznie sprzedażowej, ponieważ nie tego oczekują osoby, które przeglądają Instagram czy Facebooka. Aby rozwinąć swoją markę i zachęcać do przechodzenia na stronę docelową, trzeba czymś zainteresować użytkownika, zaangażować go. W jaki sposób? Można pokazać pracę w swojej firmie od mniej formalnej strony, organizować konkursy czy pytać się swoich odbiorców o ich zdanie na temat atrakcyjności produktu (np. pozwolić zadecydować, jaką okładkę będzie mieć sprzedawany przez Ciebie ebook).

Oprócz tego istotna jest współpraca z influencerami. Kto to taki? To osoby działający w internecie, które mogą mieć wpływ na swoich obserwujących. W skrócie sprowadza się to do tego, że po zarekomendowaniu Twojego produkty/usługi przez influencera, zwiększa się jego sprzedaż czy też rośnie ruch na stronie. Obecnie najczęściej wykorzystywane kanały informacyjne to głównie social media, dlatego o takiej współpracy warto pomyśleć.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij