Jak podnieść widoczność sklepu internetowego w Google?

Jak podnieść widoczność sklepu internetowego w Google?

Podniesienie widoczności należy do najważniejszych celów osiąganych przez skuteczną reklamę. Poza prostym przyciąganiem klientów ma ono zgoła inne zastosowanie na dłuższą metę. Chodzi przede wszystkim o stworzenie pozytywnych skojarzeń z marką oraz poprawienie jej rozpoznawalności. System AdWords obejmuje bardzo duży zbiór narzędzi, które pozwalają zorganizować zaawansowane kampanie SEM.

Obsługiwanie ich w stopniu przynoszącym rezultaty zarówno krótko-, jak i długoplanowe wymaga wprawy, specjalistycznej wiedzy oraz dużych chęci. Na szczęście początkującym udostępniono obszerne centrum pomocy z poradnikami oraz szczegółowymi samouczkami.

Ponadto reklama w Google jest zautomatyzowania w bardzo wielu aspektach związanych z generowaniem treści reklamowych. Twórcy popularnych systemów, takich jak sklepy Magento bardzo cenią sobie dobrą integrację z najpopularniejszym narzędziem reklamowym, dlatego dodali do nich moduły umożliwiające powiązanie z AdWords.

Google AdWords napędza najlepsze kampanie SEM

Każdy specjalista zajmujący się marketingiem internetowym przyzna rację stwierdzeniu, iż Google AdWords to jeden w najlepiej zaprogramowanych oraz rozbudowanych systemów reklam. Usługi AdWords w połączeniu ze sprawdzonym systemem zarządzania treścią potrafią w błyskawiczny sposób zwiększyć widoczność w sieci, co ma miejsce ze względu na specyficzne cechy reklam w Google.

Przede wszystkim umożliwiają one zaawansowane określanie grupy docelowej oraz precyzyjne nakierowywanie działań marketingowych. Kampanie SEM oparte na targetowanych reklamach są najskuteczniejsze i wiążą się z najmniejszymi kosztami.

Dobór potencjalnie zainteresowanych odbiorców reklamy odbywa się nie tylko ze względu na klasyczne frazy kluczowe oraz lokalizację osoby, lecz uwzględnia także wiele innych czynników. Brany pod uwagę jest również rodzaj urządzenia, wiek oraz nawet zainteresowania wynikające z poprzednio wyszukiwanych fraz.

Technologie reklamowe oferowane przez Google i sklepy Magento

Bardzo istotną funkcjonalnością usług AdWords jest sieć reklamowa, która obejmuje ponad dwa miliony witryn internetowych z całego świata. System ten nie tylko gromadzi dane i udoskonala względem nich swoje działania, lecz także dopuszcza stosowanie własnych list remarketingowych. Ponadto, tak jak wiele narzędzi Google, zwiększa liczbę konwersji dzięki skuteczniejszemu szukaniu odbiorców w obrębie dotychczasowych grup i stron docelowych.

Sieć reklamowa dociera do odbiorców zarówno treściami tekstowymi, jak i graficznymi. Szczególnie atrakcyjną i godną uwagi formą marketingu jest reklama elastyczna, która buduje bardzo skuteczne kampanie SEM. Jej skuteczność opiera się przede wszystkim na fakcie, iż dopasowuje się zarówno do standardowych layoutów stron, które udostępniają sklepy Magento, jak i bardziej nietypowych układów.

Odpowiedni dobór grupy docelowej oraz fraz kluczowych

Przed sformułowaniem kampanie SEM powinny mieć określoną grupę docelową. Sklep zabawkowy naturalnie będzie reklamowany osobom w młodym wieku oraz potencjalnym rodzicom. W przypadku lokalnego biznesu (np. warsztatu) warto skupić się na najbliższych okolicach oraz podkreślić we frazach główne atuty przedsiębiorstwa (np. dyspozycyjność). Mechanik z pewnością mógłby skorzystać z frazy „mechanik 24/7”, przy czym warto także dodać do niej nazwę miejscowości. W tym fachu oraz wielu innych usługi poszukiwane są często „w terenie” oraz są wymagane natychmiast.

Rozsądnym postępowaniem w takim wypadku jest kierowanie reklam na urządzenia mobilne, takie jak tablety oraz smartfony. Rozwój technologii mobilnych wymaga od reklam stałej adaptacji. Na szczęście firma Google dostosowuje swoje usługi tak, by były dostępne dla każdego oraz na całym świecie.

Warto przejrzeć oferowane przez Google AdWords narzędzia, ponieważ mogą one nie tylko zwiększyć zasięg i skuteczność reklamy, lecz także znacząco obniżyć jej cenę. Zakładają one także zgraną współpracę z rozmaitymi systemami zarządzania treścią oraz są wspierane przez sklepy Magento zaktualizowane do najnowszej wersji.

Należy stale weryfikować swoje kroki w udoskonalaniu

Każde posunięcie oraz zmianę parametrów kampanii SEM warto zbadać za pomocą rozbudowanych systemów analiz udostępnianych przez system AdWords. Google AdWords zawiera szereg aplikacji analitycznych, które potrafią realnie zmierzyć efektywność kampanii reklamowej. Jeszcze dokładniejsze rezultaty analiz można osiągnąć, stosując złożone moduły, którymi charakteryzują się sklepy Magento.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij