Co zrobić, żeby firma była lepiej widoczna w Internecie?
Zastanawiasz się, co zrobić, żeby Twoja firma była bardziej widoczna w Internecie? Nie wiesz, jakie działania mogą pomóc zwiększyć popularność strony internetowej? Podpowiadamy, co zrobić, by lepiej rozpropagować swój biznes w sieci.
Jak wpłynąć na widoczność firmy w internecie?
Dzisiaj większość z nas szuka produktów i usług w internecie. Właśnie dlatego przedsiębiorcy powinni zrobić wszystko, żeby ich firmy znalazły się w sieci. Ale oczywiście samo posiadanie strony WWW to nie wszystko. Trzeba jeszcze być widocznym. Jak na to wpłynąć? Wszystko, co należy zrobić, żeby zaistniała firma w Internecie to temat szerzej opisany na www.subasta.pl. Warto czytać branżowe blogi, żeby pozyskiwać wiedzę dotyczącą tego, jak prowadzić biznes. Dzięki poradnikom dotyczącym marketingu, łatwiej jest poznać sposoby na reklamę. To pozwala samodzielnie zaplanować działanie, ale i zorientować się, czy przypadkiem lepszym posunięciem nie będzie zlecenie takiej pracy specjalistom. Jak więc można zwiększyć widoczność firmy w Internecie? Dzięki marketingowi w wyszukiwarkach internetowych (Search Engine Marketing)! Na SEM składa się pozycjonowanie i optymalizacja strony WWW (SEO) oraz PPC, czyli „Pay Per Click”, a więc płatne kampanie. O tym, czym są i co dają przeczytasz poniżej.
Jak SEO wpływa na widoczność strony w internecie?
Przedsiębiorcy, którzy założą stronę WWW firmie, muszą liczyć się z tym, że nie od razu będzie ona widoczna w internecie. Konieczne są działania, które sprawią, że tak się stanie. O czym mowa? Przede wszystkim należy skupić się na działaniach on-site. To wszystko, co można poprawić na samej stronie, a co może pozytywnie wpłynąć na widoczność witryny w sieci. Będzie to więc przede wszystkim poprawienie meta tagów – tak, by zawrzeć w nich słowa kluczowe, a więc frazy, na które firma chce się pojawiać w wynikach wyszukiwania. Kolejną sprawą jest optymalizacja kodu strony, by nie utrudniał robotom Google poruszania się po stronie. Nie bez znaczenia dla pozycjonowania strony jest to, jak szybko się ładuje. Bardzo istotne jest to, by na stronie znajdował się wartościowy content. Taki, który przyciągnie internautów i skusi ich do pozostania na stronie, a także skłoni do działania, co w przypadku np. sklepów online oznaczać będzie zakupy. Oczywiście to nie wszystko, ale to, co najważniejsze.
Działania off-site to z kolei wszystko, co robi się poza stroną, a co ma do niej kierować. W przypadku SEO będzie to przed wszystkim tzw. link building. Jego celem jest dążenie do pozyskania jak największej ilości linków prowadzących do strony. Jednak należy tutaj zaznaczyć ważną kwestię – to muszą być wartościowe linki. Właśnie dlatego dobrą strategią jest powierzenie SEO firmom, które się tym zajmują. Działania na własną rękę mogą być ryzykowne.
Reklama płatna – czy warto?
Zadaniem działań z zakresu SEO jest podniesienie pozycji strony firmy w wynikach organicznych, czyli naturalnych, a więc nie będących reklamą sponsorowaną. Jednak na Search Engine Marketing składa się nie tylko SEO, ale i PPC, czyli reklama płatna, taka jak Google Ads. Mówi się, że taka forma promocji sprawdza się przede wszystkim w przypadku biznesów sezonowych, ale to część prawdy. A na czym polega PPC? Strona firmy umieszczana jest w płatnych wynikach wyszukiwania, które znajdują się w wyszukiwarce Google na górze listy lub po jej prawej stronie.
To daje gwarancję, że strona WWW firmy będzie zauważona i często – wybrana w pierwszej kolejności. Warto wiedzieć, że opłata za PPC jest pobierana dopiero wówczas, gdy internauta kliknie w płatny link. Warto więc umieć odpowiednio ustawić płatną kampanię, wybierając odpowiednią ilość słów kluczowych do zareklamowania, żeby móc kontrolować budżet, ale i mieć satysfakcjonujące efekty.
Dobrze wiedzieć, że dzisiaj Google Ads to nie tylko to, co pojawia się w wyszukiwarce, ale i banery, które są widoczne na różnych stronach internetowych w postaci boksów. To dobra forma reklamy, bo każde kliknięcie kończy się wejściem na stronę. Wcześniej jednak trzeba ją zoptymalizować na tyle, by internauta faktycznie pozostał na witrynie i skorzystał z oferty firmy.