4 sposoby zwiększenia konwersji sprzedaży w sklepie internetowym

4 sposoby zwiększenia konwersji sprzedaży w sklepie internetowym

Istnieje wiele sposobów na zwiększenie sprzedaży w e-sklepie. Gromadzone każdego dnia doświadczenia skłaniają do tego, by od czasu do czasu odkurzyć swój pierwszy biznesplan i nanieść nań pewne poprawki. Jedynie bieżące dostosowywanie się do rynku może bowiem przynieść sukces i skutkować stałym wzrostem obrotów. Na co zwrócić szczególną uwagę podczas szukania innowacji dla sklepu?

Artykuł powstał we współpracy z firmą Aurora Creation

Dodawanie wartościowych treści

Sklepy, które oferują artykuły z konkretnej dziedziny, powinny udostępniać w Internecie przydatne informacje. Muszą to być treści, które autentycznie zainteresują użytkowników i skłonią ich do pozostania dłużej na stronie. Jeżeli sklep sprzedaje narzędzia, to warto zamieścić notki lub filmy z poradami, które ułatwią ludziom życie i zainteresują danym tematem.

Może się to pośrednio przyczynić do kolejnych zakupów, kiedy klient odkryje w sobie naturę majsterkowicza i będzie chciał dodatkowo uzupełnić swoją szafkę z narzędziami. Warto dodać, że np. sklepy Magento posiadają szerokie wsparcie dla optymalizacji SEO, dzięki czemu umieszczane treści łatwiej będzie „pokazać” wyszukiwarkom.

Warto również wykazywać pewną aktywność na Facebooku, gdzie wiele osób może zobaczyć polubienia, zaznaczone przez swoich znajomych, a naszych klientów. Taka pośrednia rekomendacja spowoduje, że część osób zechce sięgnąć po ofertę sklepu, mimo że wcześniej nie spotkały się one z nim.

Optymalizacja witryny

By zostać odnalezionym w sieci, warto zoptymalizować swoje witryny. Audyt SEO, umieszczenie ciekawych treści, skrócenie czasu ładowania strony – to tylko niektóre z rzeczy, które mogą poprawić wyniki sprzedaży. Należy zwrócić uwagę na doświadczenie użytkownika.

Jeżeli odwiedzi on serwis, który niepoprawnie uruchamia się na smartfonie lub tablecie, jest nieprzejrzysty, a poruszanie się po nim jest utrudnione, to czym prędzej umknie na stronę konkurencji. Skuteczną optymalizację witryny ułatwia m.in. platforma Magento, uwzględniająca także konieczność stworzenia strony responsywnej.

Dodatkowym jej atutem jest to, że obsługuje ona nawet największe sklepy, zawsze działając bez zarzutu. Warto o tym pamiętać, kiedy asortyment znacznie się rozrasta, a sama optymalizacja strony przestaje wystarczać dla zachowania odpowiednich parametrów działania.

Dodatkowe moduły

Posiadanie odpowiednio zoptymalizowanej witryny, obfitującej w bogate treści, to nie wszystko. Obecność w sieci jedynie poprzez stronę www to zdecydowanie za mało jak na dzisiejsze warunki. Warto poszerzyć swój zakres oddziaływania i pojawić się również np. w porównywarkach internetowych. Posługuje się nimi aktualnie bardzo wiele osób, więc szkoda taką okazję przegapić.

Ułatwione zadanie mają w tym zakresie użytkownicy Magento. Moduły, które można zainstalować w takim sklepie, pozwalają bowiem na bardzo łatwą synchronizację z porównywarkami. Mają one również inne zalety, takie jak np. połączenie z systemami płatności elektronicznych lub możliwość automatycznego generowania dokumentów dla firmy kurierskiej. Ułatwia to pracę sklepu i obniża ryzyko pomyłki, bardzo prawdopodobnej podczas ręcznego wypisywania danych.

Analiza raportów i statystyk aktywności użytkowników

Wielki wpływ na planowanie dalszej aktywności powinna mieć obserwacja dotychczasowych trendów. Każdy sklep posiada określoną grupę osób robiących zakupy oraz pewien zakres towarów, które cieszą się największym powodzeniem wśród klientów. Warto zastanowić się nad tym, czy lepiej jest sprzedawać to co już się sprawdziło, czy stale poszerzać asortyment o nowe towary (a może stosować obie strategie?).

Pomocna w tym celu będzie analiza szczegółowych raportów. Najwięcej tego typu informacji można wygenerować, posiadając sklep internetowy Magento. Dzięki temu łatwiejsze stanie się zaplanowanie aktywności i działań i ich precyzyjne ukierunkowanie. Wszystkie organizacje, które osiągają wielkie sukcesy, działają w oparciu o dokładne i rzetelne plany. Obowiązuje to bezwzględnie również niewielkie przedsiębiorstwa, które mają aspiracje by się w przyszłości mocno i szybko rozrosnąć.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij