Remarketing dynamiczny – idealne narzędzie dla małego biznesu

Remarketing dynamiczny – idealne narzędzie dla małego biznesu

Marketing w przypadku małych przedsiębiorstw jest kluczowy, aby utrzymać się na rynku. Małe firmy nie mogą jednak pozwolić sobie na kosztowne i długofalowe kampanie reklamowe, tak jak ma to miejsce w przypadku dużych marek. Reklama telewizja czy też w prasie to zazwyczaj bardzo kosztowne formy marketingu.

Tradycyjne formy reklamy takie jak banery czy ulotki w wielu przypadkach okazują się nieskuteczne. Mając na uwadze te dwa fakty, młodzi przedsiębiorcy często decydują się na rozreklamowanie swojej marki w Internecie. Znakomitym narzędzie do tego celu może okazać się re marketing dynamiczny? Czym jest i w jaki sposób może pomóc w promocji małego przedsiębiorstwa?

Remarketing dynamiczny – jak ponownie zainteresować sobą klienta?

Ten rodzaj marketingu sprawdzi się najlepiej w przypadku przedsiębiorców, którzy swoją działalność skupiają głównie wokół sprzedaży internetowej. Jednak właściciele sklepów stacjonarnych, którzy posiadają swoją stronę w Internecie, również mogą z powodzeniem korzystać z tej formy marketingu. Remarketing dynamiczny w dużym uproszczeniu pozwala na wyświetlanie spersonalizowanych reklam osobom, które kiedyś odwiedziły twoją stronę. Remarketing w tej formie różnić się jednak znacznie od remarketingu w swojej tradycyjnej postaci.

Głównym problemem, z którym spotykają się właściciele sklepów internetowych, którzy korzystają z remarketingu dynamicznego, jest brak możliwości dokładnego spersonalizowania reklamy do konkretnego odbiorcy. Dlaczego taka sytuacja ma miejsce? Osoba zainteresowana kupnem jakiegoś towaru ze sklepu internetowego najczęściej przegląda wiele różnych ofert produktów.

W ten sposób Google nie wie dokładnie, która kategoria produktów jest dla klienta szczególnie interesująca. Skutkuje to tym, że reklama skierowana w stronę klienta jest bardzo ogólna i raczej nie zachęca do ponownego skorzystania z oferty sklepu. Dynamiczna odmiana marketingu pozwala na lepsze dopasowywanie treści reklamy do klienta, który już raz odwiedził stronę sklepu internetowego.

Remarketing dynamiczny – w jaki sposób może pomóc małym firmom?

Duża liczba małych przedsiębiorstw swoją działalność opiera się na sprzedaży internetowej. Dlatego ta forma remarketingu może okazać się dla nich szczególnie skuteczna. Remarketing dynamiczny, nawet jeśli nie nakłoni klienta do ponownego skorzystania z oferty sklepu internetowego, to pozwoli na utrwalenie wizerunku firmy.

Treści reklam, które wyświetlają się byłym klientom, nie muszą być wcale reklamą konkretnego produktu lub usługi. Reklama w remarketingu dynamicznego może zawierać przekaz zachęcający do wypełnienia formularza kontaktowego lub zgody na regularne przesyłanie nweslettera. To pozwala młodej firmie na regularny kontakt z klientem oraz promowanie swoich produktów oraz usług.

Remarketing dynamiczny – jak skutecznie przeprowadzić kampanię w systemie AdWords

Samo podjęcie decyzji o zastosowaniu remarketingu dynamicznego musi być poprzedzone przygotowaniem dobrego i bardzo szczegółowego planu. Co taki plan powinien zawierać? Młody przedsiębiorca musi przede wszystkim poznać swoich klientów. W praktyce oznacza to określenie, w jakiej grupie wiekowej znajdują się odbiorcy jego produktu lub usługi. Pozwoli to na prawidłowe dopasowanie formy oraz treści reklamy do potencjalnego klienta.

Inną formę będzie więc przybierała reklama w branży rozrywkowej (dynamiczna), a zupełnie inną formą będzie odznaczała się reklama lokalnej księgarni (statyczna i spokojna). Trzeba również wiedzieć, że remarketing dynamiczny skierowany jest nie tylko do posiadaczy sklepów internetowych, ale również lokalnych sprzedawców, którzy posiadają własną stronę w Internecie. Ci drudzy mogą za pomocą remarketingu nakłonić klientów do odwiedzenia ich sklepu stacjonarnego.

Remarketing dynamiczny można wykorzystać na wiele różnych sposobów, w zależności od potrzeb przedsiębiorcy. Nakłonienie klienta do ponownego zakupu konkretnego produktu lub usługi, czy też zachęcanie do pozostawania w kontakcie z konkretnym sklepem – remarketing będzie doskonałym narzędziem w każdej z wymienionych wcześniej sytuacji!

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij