Czy sklep internetowy Shopify umożliwia sprzedaż przez Instagram?

Dzisiaj sprzedaż przez Internet jest niezwykle popularna, przez co sprzedawcy poszukują alternatyw, by móc wyróżnić się na tle konkurencji. Ciekawym pomysłem jest umożliwienie swoim klientom zakupów również w social media. Czy za pośrednictwem Shopify można prowadzić sprzedaż np. na Instagramie?

Czym jest i jak działa Shopify?

Shopify jest jedną z najpopularniejszych na świecie aplikacji e-commerce do prowadzenia sklepu internetowego. Działa ona w modelu subskrypcyjnym, co oznacza, że sprzedawca ma dostęp do jej funkcjonalności po opłaceniu abonamentu (miesięcznego lub rocznego). Za jej pośrednictwem uzyskuje się dostęp do koszyka zakupowego, systemów płatności oraz dostaw, słowem wszystko, co potrzeba do prowadzenia sklepu internetowego. Za duże zalety tej aplikacji uważane są: intuicyjne menu, proste utrzymanie, automatyczne aktualizacje, stabilność ładowania się stron oraz wysoki poziom bezpieczeństwa. Wielu sprzedawców decyduje na Shopify także dlatego, że umożliwia ona prowadzenie sprzedaży za pośrednictwem social media oraz prowadzanie spójnej kampanii w tym środowisku.

Czy sklep internetowy Shopify umożliwia sprzedaż przez Instagram?

Wspomnieliśmy wyżej, że Shopify umożliwia sprzedaż produktów za pośrednictwem strony internetowej sklepu, jak i przez social media. Jedną z aplikacji, gdzie prowadzić można sprzedaż jest Instagram. Sklep internetowy Shopify wykona i zintegruje z Instagramem agencja wecanfly.pl, warto skorzystać z jej usług, by mieć gwarancję pełnego sukcesu, ponieważ nie jest to tak banalna kwestia jak może się to wydawać. W celu prowadzenia sprzedaży przez Instagram należy dodać post lub „instastory”, na którym oznaczony zostanie sprzedawany produkt. Wtedy w lewym dolnym rogu ekranu pojawi się ikonka torby, której kliknięcie pokaże użytkownikowi nazwę oraz cenę produktu. Sprzedawane towary będą także pojawiać się w zakładce „Discover”, w której wyświetlane są propozycje nowych, nieznanych użytkownikowi kont dopasowywanych do jego gustu.

Dodatkowo sprzedaż poprzez Shopify może być zintegrowana z:

  • Facebookiem,
  • Amazonem,
  • stroną internetową,
  • blogiem,
  • Messengerem,
  • Pinterestem,
  • Handshake (dla sprzedaży hurtowej).

Jak prowadzić sprzedaż na Instagramie?

Jak wynika ze statystyk, głównymi użytkownikami Instagrama są osoby w wieku 25-35 lat zainteresowanych modą, jedzeniem czy podróżami. Aby łatwo znaleźć grupę docelową swoich produktów, wykorzystać należy funkcjonujące w aplikacji hasztagi. Prowadząc sprzedaż na Instargamie warto zadbać o estetykę zamieszczanych zdjęć oraz „instastory”, a także działać regularnie. Sporym zainteresowaniem widzów na Instagramie cieszą się zdjęcia oraz filmiki produktów w użyciu. Warto, aby było ich więcej niż 1, dzięki czemu klient będzie miało możliwość kompletnego zapoznania się z produktem. Aby zaskarbić sobie sympatię instargmowiczów, można organizować konkursy lub promocje jedynie dla nich. Dobrym pomysłem na zaciekawienie odbiorców może być także pokazywanie kulis z codziennej pracy w sklepie za pośrednictwem „instastory”. Można tam także szerzej mówić proces produkcyjny, materiały, trendy, wzory czy najlepiej sprzedających się produktów. W social media niezwykle ważna jest interakcja z odbiorcami, dlatego marka powinna odpisywać na komentarze oraz wiadomość przesyłane przez odbiorców. Można robić także tzw. Q&A w celu zwiększenia ruchu an stronie oraz poprawy zasięgów profilu sklepu. Sukces w sprzedaży na Instagramie może przynieść także współpraca z wartościowymi influencerami, należy jednak dobierać ich bardzo rozważnie.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij